tammikuuta 23, 2018

Ihmisten miellyttäminen piilottaa sen kuka oikeasti olet!


Minä olen ollut ihmisten miellyttäjä. Isosti. Se on ollut sisäisessä tehtävälistassani numero yksi. Se on mennyt yli minun rajojeni. Yli minun tunteideni ja ajatusteni. Yli sen kuka minä oikeasti olen. Ja olen tehnyt sitä, koska olen kaivannut ihmisten hyväksyntää. Niin paljon, että se on tehnyt kipeää.

En ole uskonut olevani arvokas tai rakastettu juuri sellaisena kuin olen. Olen ajatellut syvällä sydämessäni, että minä en ole hyvä enkä kelpaa sellaisena kuin olen. Piste. Ja siihen kipuuni olen etsinyt lääkkeeksi muiden ihmisten hyväksyntää. Ja koska en ole uskonut ansaitsevani muiden hyväksyntää olemalla juuri se kuka olen, olen koittanut saavuttaa sitä miellyttämällä muita. Mitä vain joku on halunnut ja vaatinut, minä olen yrittänyt täyttää sen. Itsestäni. Välittämättä.

Mutta mihin se minua lopulta johti? Se johti siihen, että en oikeastaan edes tiennyt kuka olin. Olin vain olemassa ollakseni kiltti ja pois muiden tieltä. Yritin kaikin voimin olla aiheuttamatta harmia kenellekään. Niin, se oli yksi suurin pelkoni, että aiheuttaisin harmia jollekin. Mutta tiedätkö, jos koittaa olla aiheuttamatta harmia muille, pitää muuttua näkymättömäksi ja värittömäksi ja mauttomaksi. Ja pitää yrittää miellyttää. Jatkuvasti. Silloin ehkä joku saattaa tarjota hyväksyntäänsä. Joskus. Mutta se hyväksyntä ei lopulta ravitse sydäntä, koska silloin ei oikeasti elä. Silloin ei voi tuoda esiin sitä, kuka oikeasti on.

Ja se on surullisin kohtalo kaikista: olla olemassa, mutta ei olla elossa. Sillä meidän kuuluisi olla elossa. TÄYSIN elossa. Joka solullamme. Niin, että meissä olevat värit pirskahtelevat esiin tuon tuostakin. Niin että me välillä rakastamme sydämemme pakahduksiin ja itkemme surumme kuiviin. Meidät on tarkoitettu eläviksi, tunteviksi, kuuluviksi ja näkyviksi ihmisiksi. Ei siksi, että olisimme jotenkin parempia kuin muut vaan siksi, että olemme AINUTLAATUISIA ihmisiä. Jokainen meistä. Ja siksi, että tuodessamme esiin sen keitä me olemme, tulemme kokonaisiksi ja täytämme tarkoituksemme. Sinun täytyy siis olla se kuka olet. JUURI se kuka olet ❤️

Love, Carita

Ei kommentteja

Lähetä kommentti